A PoAs (Profit On Ad Spend) talán egy új kifejezés számodra, de a módszer már egy jó ideje létezik. Néhány vállalat évek óta a PoAs cél alapján futtatja kampányait. Azonban a legtöbb vállalat és piactér továbbra is a RoAs célokat használja, egyszerűen azért, mert azt könnyebb mérni.
Ezenkívül minden vállalkozás másképp számolja ki a haszonkulcsait és profitját, és eltérően veszik figyelembe, hogy mely költségeket számolják bele, és melyeket nem. Fontos megjegyezni, hogy sok vállalat arra törekszik, hogy maximalizálja az értékesítést, és egyszerűen nem profitcélok alapján hirdet!
Az átállás a RoAs-ról a PoAs-ra elsősorban azért történik, mert a kampányok optimalizálási lehetőségei eltűnnek, és a RoAs mérőszám nem biztosítja a nyereséges marketingköltést.
Elkerülhetjük a megtévesztő eredményeket, ha nem a forgalmat vagy a bevételt mérjük, hanem a profitot hirdetésenként a költségekkel összevetve. Így láthatjuk az egyes hirdetések jövedelmezőségét. Ez a PoAs, azaz a Profit On Ad Spend.
PoAs = bruttó profit / hirdetési költség
Ebben a példában két termékhirdetés PoAs-át nézzük meg, amelyek ugyanazzal a RoAs-szal rendelkeznek.
Termék hirdetés | A | B |
RoAs cél | 800% | 800% |
Bevétel | 20.000,00 € | 18.000,00 € |
Beszerzési költség | 12.000,00 € | 4.000,00 € |
Értékesítési költségek, jutalékok | 2.450,00 € | 4.455,00 € |
Fizetési költségek | 200,00 € | 180,00 € |
Áfa (19%) | 3.800,00 € | 3.420,00 € |
Bruttó Profit | 1.550,00 € | 5.945,00 € |
Hirdetési költségek | 2.650 € | 4.500 € |
Nettó Profit | -1.100 | 1.445 |
RoAs | 754,72 % | 400,00 % |
PoAs | 58,49 % | 132,11 % |
Magyarázat: A példában A és B két külön termék. Az A hirdetés esetében a RoAs a legközelebb van a Google hirdetésben kitűzött célhoz. Az 800%-os RoAS célt tűztük ki. Ezért az A hirdetés jobban teljesít, mint a B, ahol a RoAs jelentősen elmarad a kívánt céltól, csak 400%.
Valószínűleg leállítanánk a B hirdetést a RoAs alapján, de ez rossz döntés lett volna!
Ha azonban végül a hirdetések jövedelmezőségét nézzük, azt látjuk, hogy a B hirdetés, ahol PoAs > 100%, valójában a nyereséges hirdetés.
Az A hirdetés PoAs <100% azt jelenti, hogy a profit kevesebb, mint a hirdetési költség, így a hirdetés veszteséges lesz.
Fontos megjegyezni: lehetséges, hogy valaki egy adott termék hirdetésére kattintva érkezik a termék oldalára vagy boltjába, majd egy másik terméket vásárol meg, amelynek a nyeresége eltér az általunk hirdetett terméktől. Ezért beszélünk hirdetésenkénti profitról, nem pedig termékenkénti profitról.
Viszont remélem így már világos számodra is, hogy a ROAS miért nem mondja meg, hogy egyébként van-e profitod azon a kampányon vagy sem.
Hogyan futtassunk PoAs alapú hirdetéseket?
Meta hirdetésben megtudod adni a Costs of goods részben a bekerülési költségeidet, és az alapján PoAs eredményeket is láthatsz a kampányodnál.
Google hirdetésben több lépésből áll, hiszen Analytics-ben is új Click ID-t kell létrehoznod, majd egy profitot, mint célt beállítanod és végül a Google Ads-ben az Analytics-ből átimportálva a profit célt. Ügyeljünk arra, hogy csak olyan konverziós műveletek szerepeljenek a konverziók között, amelyek bruttó hasznot tartalmaznak azokban a kampányokban, ahol a licitálási stratégia engedélyezve van.
Ne felejtsd el, hogy a megfelelő profit alapú kampányhoz előbb tisztában kell lenned a termékenkénti profitoddal.
Ehhez itt találod a letölthető táblázatot és videós segédletet.
Ha pedig mindez túl sok lenne számodra, csapatommal eligazítunk a marketing rögös útjain. Foglalj egy időpontot!
Comments